Książki bardziej lub mniej znane!

 

Heii! Pod ostatnimi postami były komentarze o książkach między innymi podziękowania za polecenie książek, a więc stwierdziłam, że jeśli ktoś mi specjalnie dziękuję w komentarzach to zrobię o tym post. W styczniu przeczytałam dużo książek. Dziś chciałam po prostu polecić moje ulubione. Jeśli będziecie chcieli będę mogła robić coś takiego w wersji z podsumowaniem miesiąca lub jakiegoś dłuższego nieokreślonego czasu, może 2-3 miesięczne podsumowanie? Wszystko zależy od Was. 


          Regina Brett - ,,Bóg nigdy nie mruga, czyli 50 lekcji na najtrudniejsze chwile w życiu''

Pierwszą książką jaką chciałabym Wam polecić będzie to książka ostatnio słynna, popularna, choć wydana nie tak dawno, bo w 2010 roku została wydana w oryginalnej wersji, a ta która wydana została w Polsce jest z 2012.

,,Pięćdziesiąt wskazówek. Pięćdziesiąt lekcji, w których autorka przeplata własne przeżycia z doświadczeniami ludzi spotkanych na swojej krętej drodze; przywołuje ważne dla siebie postaci, znaczące książki i filmy; przypomina o sile psalmów i prostych sentencji''. 

Każda lekcja jest na inny temat. Oszczędzanie pieniędzy, szczęście, samotność. Każdy znajdzie coś dla siebie. Każdy czegoś się nauczy. Każdy może skorzystać. A jej cena jest na prawdę niska jak na taki bestseller! W empiku koszt to: 31.99 zł.

Jest świetna. Można znaleźć w niej inspirację, chwilę natchnienia, chwilę łez, uśmiechu, śmiechu czy także zrozumienia i wzruszenia. Nie kłamię.



,,Miriam Dubini - Wiatr Wiadomość do mnie'' cz. 1
,,Miriam Dubini - Wiatr Lot jaskółczy'' cz. 2
,,Miriam Dubini - Wiatr Taniec spadających gwiazd'' cz. 3

W poście o moim leniwym wieczorze pisałam właśnie o tej książce. Pierwszy tom czytałam wiosną, drugiego nie miałam przyjemności przeczytać, ale we wszystkim się połapałam w trzecim tomie. 
Akcja dzieje się w Rzymie. Greta jest w pierwszej gimnazjum, mieszka z matką, jest buntowniczką, chodzi w glanach i w letnich ubraniach, ale nie w spódniczce, kocha przejażdżki na swoim ulubionym rowerze - Merlinie. Pewnego deszczowego dnia z trakcie przejażdżki, na skrzyżowaniu dróg wpada na Anselma, chłopaka, który kryje pewną tajemnicę. Jego ojciec pracuje w zakładzie rowerowym on i jego przyjaciel - Sciagalle. Do klasy Grety dołącza nowa uczennica - Emma. Jest jeszcze Lucia. Z czasem stają się w trójkę przyjaciółkami. 
Bardzo ciekawe książki z całego serca polecam. Jest charakterystyczna, ale nie nudna. Jest po prostu godna polecenia, więc właśnie to robię.

 Renata Opala - ,,Dzienniczek zakręconej nastolatki'' cz.1, cz.2, cz.3, cz.4!

Bohaterką książki jest Asia, która zawzięcie pisze codziennie wpisy w swoim dzienniczku. Posiada niesamowite historie. Ma siostrę Ludwikę, koło której ciągle kręcą się jakieś chłopaki i zawsze wychodzą z tego niezłe kłopoty. Za Joanką kręci się Tomek z jej bloku. Pewnego dnia z babcią odwiedza szpital dziecięcy gdzie ona jest wolontariuszką. Czyta dzieciom książki. Tam poznają Mysię chorą na białaczkę. Babcia, Asia i Ludwika zaprzyjaźniają się z Mysią. Mysia także je lubi. Kiedy czuje się już lepiej i wraca do zdrowia mieszka u babci Joasi. Później odnajduję się jej mama...
Niby przedział książki jest od 11 do 14 lat, ale zarówno może ją przeczytać 10-latka i może się jej spodobać jak i może przeczytać ją 15-latka i też nie musi się znudzić!
Każda część to nowe przygody Asi.
Vanessa Curtis - ,,Królowa porządków zagłady''

Zelah Green - jest to czternastoletnia dziewczyna, której dwa lata temu umarła mama. Mieszka z ojcem. Ojciec po roku znajduję sobie kobietę. Później macocha Zelah wyrzuca go z domu. Dziewczyna nie ma z nim kontaktu przez miesiąc. Potem macocha wysyła ją do szpitala, ponieważ po śmierci mamy choruję na ,,nerwicę natręctw''. Lecz Heather jej sąsiadka i przyjaciółka mamy zawozi ją do Zacisza, gdzie ma normalną opiekę i nie uchodzi za dziwadło. Jest tam także Alice, która jest anorektyczką, Lib, która jest uzależniona od... Pewnego nałogu, Caro, podcinająca sobie żyły, słuchająca metalu, o wielkim talencie plastycznym, no i Sol... ,,Stan Zagrożenia Flirtem!''.
Niesamowicie się ją czyta, największe wrażenie wywarła na mnie w połowie oraz pod koniec. Okładka też jest ciekawa, ale nie robi takiego wrażenia jak jej wnętrze! A może to specjalnie?! ,,Nie oceniaj książki po okładce!'' Najlepsza i najprawdziwsza zawsze sprawdzająca się zasada. ;)

Zuzanna Orlińska - ,,Ani słowa o Zosi''

Piątą książką, którą pragnę Wam polecić jest to już druga książka polskiej pisarki. Jest to książka z świetnej serii ,,16 plus minus''

,,Tosia zabiera się z mamą i jej denerwującą koleżanką w podróż służbową. Początkowo zieje nudą, ale potem dziewczyna się zakochuje! Jednocześnie zapobiega romansowi matki, która chyba nie jest z tego zadowolona. Niestety - dobre chęci Tosi doprowadzają do tego, że zakneblowana i związana siedzi w ruderze, w dodatku z chłopakiem, z którym nie chce mieć nic wspólnego...''
Czytałam ją w wakacje. Czyta się ją niesamowicie szybko, bo wciąga. Fabuła ani na chwilę się nie nudzi, więc jest po prostu idealna.


Rachel Renee Russell - ,,Dzienniki Nikki - Nie tylko o szkole!''

Nikki idzie do nowej szkoły. Interesuje się sztuką, ładnie rysuje i maluje. Na początek poznaje kogoś nieznośnego jak MacKenzie. Nikki zapisuje wszystkie swoje przemyślenia w dzienniku. Potem poznaje Brandona. Po jakimś czasie zostaje jej bliższym ,,kolegą''.
Nie rozpisuje się, ponieważ ją po prostu trzeba przeczytać, tym bardziej, że jest to światowy bestseller.


Liz Braswell - ,,Dziewięć żyć Chloe King tom 1 UPADŁA''.

Książka jest tajemnicza, zarówno niesamowita. Jest to moja ulubiona książka, ale to nie znaczy, że innych nie preferuję. Opowiada o szesnastolatce, która chodzi do szkoły i pracuje w sklepie z odzieżą. Pewnego dnia poznaje chłopaka, który jest uroczy. Ale coś zaczyna się komplikować, spada z wie...
I tu musicie przeczytać sami. Na prawdę warto! Tajemniczość połączona z nieprzewidywalnością jest wybuchowym połączeniem. :) Nie muszę chyba dodawać, że to także jest bestseller i w najbliższej okazji planuję zakupić część drugą.

*   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *
Zapraszam do przeczytania. ;)
Słyszeliście o jakiejś?
Chcecie którąś przeczytać? 





19 komentarzy:

  1. Swietne są te ksiazki.Czytalam Bóg Nigdy nie Mruga :* Genialna <3 Znaczy bardzo mi sie podoba :P To ja z grupy blogerki na facebooku.Obserwuję już , czekam na ciebie <3 http://karolinablogpanda.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie bawię się w obs/obs, ale miło mi. :)

      Usuń
  2. uwielbiam czytac ksiązki, ale troche innego typu. Nie slyszalam o tych, ale z tego co piszesz wyglądają na fajne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem bardzo ciekawa tej pierwszej książki i chyba po nią sięgnę w najbliższym czasie :) Pozdrawiam i zapraszam do siebie ! ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. Masz pięknego bloga,trzymaj tak dalej i po prostu rób to co sprawia Ci przyjemność :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Najbardziej zaciekawiła mnie ta pierwsza książka :)

    22-ffashion.blogspot.com - klik :)

    OdpowiedzUsuń
  6. chce sobie kupić ' bóg nigdy nie mruga' :)

    Pozdrawiamy!
    ♡✿ Twins Life. [KLIK] ✿♡

    OdpowiedzUsuń
  7. Jejku! Ale Ty jesteś niesamowita! Uwielbiam cię! 10/10.

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny post :) Słyszałam o tych książkach, ale nie czytałam :)
    http://weronika-werciia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Słyszałam tylko o "Bóg nigdy nie mruga" i chciałabym ją przeczytać ;).

    ♔ diaryyof-mee.blogspot.com ♔

    OdpowiedzUsuń
  10. mam w planach zakup książki "Bóg nigdy nie mruga" albo jej innych części! :)
    ♡ paaula-fotografia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam takie pytanie, gdzie kupiłaś książkę ,,Bóg nigdy nie mruga''?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tę książkę kupiłam w tą sobotę w empiku. :)

      Usuń
  12. Wczoraj kupiłam ,,Bóg nigdy nie mruga''. Książka super! Dziękuję. :*

    OdpowiedzUsuń
  13. Chciałam kupić "Bóg nigdy nie mruga" ale na razie mam inne priorytety książkowe(staram się kupować jedną ksiażkę miesięcznie) więc może za pare miesięcy ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. "dziewięć żyć"-ciekawie brzmi !:)
    co powiesz na obs za obs ?
    http://beiiser.blogspot.com :)))

    OdpowiedzUsuń
  15. Już od dłuższego czasu planuję zabrać się za czytanie którejś z książek Reginy Brett :)
    matrelsy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Miesiąc temu kupiłam książkę "Bóg nigdy nie mruga" i naprawdę jest warta polecenia:)
    Pozdrawiam
    https://radosczyciaju.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za Twój komentarz! ♥